close

真的被這金毛小子嚇到了耶 唱歌好好聽喔忍不住查詢了一下這首歌曲

跟原唱Eric Benet 不一樣的味道呢 人家可是黑人靈魂唱腔 哈哈

金毛小子厲害阿!唱的我都聽好幾遍了 我相信電台裡會更好聽

 

ab016d318de3c371ac4b5f35.jpg 



The first time I fell in love was long ago.
I didn't know how to give my love at all.
我的初戀已是許久以前的事了 而當時我根本不曉得如何去付出我的愛戀

 The next time I settled for what felt so close.
But without romance, you're never gonna fall.

 爾後,當我覺得親密地令我安定下來

 但缺少了份浪漫,連你都絕不會墜入情網
After everything I've learned;
Now it's finally my turn.
在我學到了教訓後──現在總該輪到我了吧!

 This is the last time I'll fall... in love.
The first time we walked under that starry sky,
there was a moment when everything was clear.

 這是我最後一次的愛戀

 我倆第一次在繁星點綴的天空下散著步,是有那麼一刻:

 一切都很清晰
I didn't need to ask or even wonder why, because each question is answered when you’re near.
And I'm wise enough to know when a miracle unfolds, this is the last time I’ll fall in love.

 我根本無須詢問、甚且是疑惑原因──因為當你在我身畔,

 所有的問題都獲得了解答

 奇蹟展現之際,明智如我都明瞭──這會是我最後一次的愛戀

Now don't hold back, just let me know.
Could I be moving much too fast or way too slow?

 現在千萬別躊躇,只要讓我曉得:

 我的一舉一動──太迅速?亦或過緩?
'Cause all of my life, I've waited for this day.
To find that once in a lifetime, this is it, I'll never be the same.

 在我一生中,一直在等待著這麼一天:發現一生就這麼一次,

 而我將不再是不變的我!

You'll never know what it's taken me to say these words.
And now that I've said them, they could never be enough.
As far as I can see, there's only you and only me.
你不會曉得是什麼能使我口吐真言的,但如今我已說出口

 但那並不足以表達點滴

 我眼中盡能所見的:僅僅是「你」與「我」

 This is the last time I'll fall in love.
Last time I’ll fall in love.
The last time I’ll fall... in love.

 這是我最後一次的愛戀

 最後一次的愛戀

 這將是我最後一次的愛戀

 

分享一下原唱

 






arrow
arrow
    全站熱搜

    charlene0427 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()